reklama

Porovnavanie

Uz dva roky som s detmi doma a tak moje hlavne temy vzdy suvisia s detmi.. Vsetky moje kamaratky, ci zname uz deti maju a vsimla som si jednu vec, ktoru asi obcas riesi kazda mama..

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

A to je porovnavanie.. Mlade mamicky dokazu porovnavat doslova vsetko, od porodu az po kakanie dietata.. Vacsina rozhovorov sa toci okolo toho, kto to ma doma tazsie, ktore dieta je lepsie, ci tazsie zvladnutelne, kto je vyssi ci kto ma uz viac slovicok v repertoari..

Samozrejme, ze aj ja sa zaujimam o to, co uz vedia a dokazu ine deti okrem tych mojich je to prirodzene - no velmi ma vie zarazit to porovnavanie porodov..

Uz pri prvom pobyte v porodnici som si vsimla to, ako zeny rady medzi sebou "sutazia", ktora mala tazsi porod.. Tie co rodili cisarskym presviedsali tie, co rodili klasicky, ze cisarsky je strasny..

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Samozrejme aj naopak - zeny co rodili klasicky, presviedsali tie, co rodili cisarskym, ze ten prirodzeny je strasny..

Dokonca som zazila aj hlasnejsiu vymenu nazorov na to, ktoru to viac boli na oddeleni sestonedelia - ci tu, co ma jazvu na bruchu, alebo tu, co ma jazvu nizsie.. Akoby chceli tej druhej dokazat, ktora je vacsia hrdinka..

Ja som dva krat zazila klasicky porod, jeden lahsi, druhy tazsi - paradoxne po prvom lahsom som sa zotavovala dlhsie ako po druhom tazsom - to som si sedela dve hodiny po porode a zazila som naozajstnu, nefalsovanu euforiu z narodenia dietata..

Z toho mi vyplyva, ze kazdy porod je uplne iny a uplne jedinecny - neda sa porovnat.. Niekto sa tazko zotavuje po sekcii, niekto po prirodzenom porode a na druhy krat to moze byt zas uplne inak..

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Asi by som len tymto chcela odkazat ostatnym mamickam, ze je uplne jedno ako deti porodili.. Ci to bolo klasickym porodom, ci to bolo s epiduralkou, alebo bez, ci to bolo cisarskym v celkovej anesteze, alebo "len" v spinalnej..

Kazda totiz dokazala nieco uplne zazracne a to je vynosit dieta.. Od malej bunky po velke babo, ktore vyrastie v osobnost..

Zeny nie su hrdinky preto, ze dieta dokazu porodit.. Zeny su hrdinky vtedy, ked dieta dokazu vychovat s laskou a tak, aby z neho vyrastol vyrovnany a stastny clovek..

Dobromíra Mikičová

Dobromíra Mikičová

Bloger 
  • Počet článkov:  34
  •  | 
  • Páči sa:  1x

mam rada: dve bodky, pisanie bez diakritiky, jesen, knihy, ciste ruky, film, stare domy, pochmurne lesy, vlasy v cope, humor, okuliare, lasku, zvuk britskej anglictiny, sny, rodinu, domace kolace, istotu, dazd, srbcinu, bose nohy, bavlnu, mesta, dediny, oblaky, listy, jazdu autom, ticho, varenie, kvety, prijemne hlasy, nemcinu,rozpravky, objatie...o a este aj diskusie.. som jana_eyre.. .) Zoznam autorových rubrík:  sukromneNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu