reklama

Vianoce..

Tak ako kazdy rok, aj tento som citala na blogu velmi vela blogov o Vianociach.. Niektore boli pozitivne, ine negativne, niektore rozculujuce sa nad materialnostou.. Pre kazdeho su Vianoce ine, niekto sa na ne tesi, niekto je nahnevany, ze vobec prisli.. Ja sa vacsinou na Vianoce velmi tesim.. Ani nie tak kvoli samotnemu stedremu veceru alebo sviatkom, ale kvoli atmosfere, ktora sa pred nimi siri.. Mam rada, ked je skoro tma, ked su ulice plne ludi a ked je vsetko take utulne.. Kvoli darcekom sa nenahanam, a nakupujem ich omnoho skor ako je zvykom a to mi aj skor navodzuje vianocnu atmosferu a take detske tesenie sa na Vianoce..

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Najradsej mam, ale na Vianociach spomienky.. Spomienky na detstvo.. Tiez som tu atmosferu citila skor ako este len den „D“ prisiel.. Ked som este verila na to, ze darceky nosi Jezisko, rada som pisavala so sestrinou pomocou listy.. Neskor, ked som sa uz dozvedela ako to naozaj je, vzdy som sa podujala na vyrobu nejakych darcekov..

Moja mama velmi rada piekla a ja som sa jej okolo noh vzdy motala a kradla surove cesto – mala som ho este radsej ako upecene kolace.. (teda to teraz kradnem aj sebe, ked peciem :D) Pamatam si aj na cistenie dveri diavou, tu vonu som mala vzdy velmi rada..

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na samotny Stedry den som vstala vacsinou skor.. Aby sme mohli zdobit stromcek.. Kedysi sme mavali zivy – borovicu.. Nikdy nebola dokonala, ale bola krasna.. Mali sme vseliake ozdoby, vacsinou pozostatky z nejakych kolekcii.. Ked sme ozdobili stromcek, pozerala som rozpravky – mame som moc nepomahala – co mi je teraz luto, mohla som sa mnohe naucit.. :)

Neviem ako moja mama zvladala Vianoce, ci boli pre nu stresujuce a ci bola nervozna, pretoze to na sebe nikdy nedala znat.. Len viem, ze neznasala zabijat kapra, ktoreho sme mali vo vani – ale nikto iny sa na tuto cinnost nepodujal, tak to ostavalo na nej..

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ked prisiel vecer, pripravili sme so surodencami stol – mali sme pekne taniere urcene na ten den – mali zlate okraje a modre male kvietky.. Aj pribor bol krasny, taky, co sme pouzivali iba na „speci“ prilezitosti.. Potom nas rodicia vyhnali s nejakou zamienkou do izby – uz si nepamatam aka zamienka to byvala, asi aby sme sa pekne obliekli.. Ale viem, ze za nejaku chvilu nadsene kricali, ze tu bol Jezisko a pustil aj zvoncek s tichou nocou, ktory sme mali zaveseny na lustri.. Mam ho do teraz a teraz mi visi nad hlavou :)

Rychlo sme utekali do obyvacky a tam boli darceky.. Pamatam si to nadsenie, ktore som citila pri ich rozbalovani – tesila som sa vsetkym rovnako – aj ked niektorym viac :) Po rozbalovani nasledovala vecera..

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mali sme siroke menu – asi si ho rodicia poskladali podla svojich spomienok z detstva..

Ako prve sme mali oblatky s medom a cesnakom, neskor prisli pupaky.. Po nich prisla na rad hubova polievka, potom kapustnica a potom salat s rybou.. Vzdy to bol uzasny vecer a nepamatam si, ze by sme sa vtedy niekto hadali.. Mozno aj ano, ale cas mi take nieco vymazal z pamate..

Neskor boli Vianoce troska ine, ale vzdy krasne.. Aj teraz sa snazim Vianoce ladit podla mojich spomienok, aj ked su uz uplne ine, lebo pri stole uz niekto chyba, aj ked sa rodina rozsiruje..

Ale tesim sa na ne.. Tento rok o troska menej, ale to s Vianocami nema nic spolocne.. :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A ci sa uz na Vianoce tesite, alebo nie, prajem vam vsetkym, aby bol ten den kludny a aby ste mali okolo seba tych, ktorych mate radi..

Pekne Vianoce..

Dobromíra Mikičová

Dobromíra Mikičová

Bloger 
  • Počet článkov:  34
  •  | 
  • Páči sa:  1x

mam rada: dve bodky, pisanie bez diakritiky, jesen, knihy, ciste ruky, film, stare domy, pochmurne lesy, vlasy v cope, humor, okuliare, lasku, zvuk britskej anglictiny, sny, rodinu, domace kolace, istotu, dazd, srbcinu, bose nohy, bavlnu, mesta, dediny, oblaky, listy, jazdu autom, ticho, varenie, kvety, prijemne hlasy, nemcinu,rozpravky, objatie...o a este aj diskusie.. som jana_eyre.. .) Zoznam autorových rubrík:  sukromneNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu